The war at home
Create Post
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 29

Thread: The war at home

  1. #1

    Thumbs up The war at home

    Long time war are over - we comming home.

    Home ?

    A criminal person killing my wife and my 2 children. I am alone. 11 years i survive in germany. Not good time here, no friends, no job, no friendly government office. What can i do ... in my home ?

    I create a group for soldiers, vets and friends - the us veteransclub europe.

    THAT`s is the ghost of : semper fi !


  2. #2
    .... rem.: the german homepage from usve is:

    http://people.freenet.de/usveteransclubeurope


  3. #3
    Ray 'Doc',

    I know there is a language problem here, but tell us a little about you. Even in your writing, you don't seem to be a German, and you surly are not an American. The killing of your family sounds more of a hate crime that others of a Nationalist Society commit against foreigners than they do to their own people. The crime sounds like it was filled with hate. I am sorry for your lose of your family, if it is so, but I am more curious about why do you write to us? And, how it is you came to write to us?


  4. #4
    sorry soldiers, my english was not so perfekt ...

    Yes i born in germany but long time in my live i was in war. When i come back to germany ... it`s here a war after the war !

    I survived, day by day BUT i can help other soldiers and i do it.

    3 years i must sleep outdoor, no home, no one say, here you home. i have a good job and good money but one (criminal) judge say, we money is not me. I survive a war after the war - no home, no money, my wife and chirdren die ... and a lot of other soldiers are into this war ! But who is help ? - no one ! Better times i study 6 years medical - psychlogie. Thats good - i can help "better".

    *

    A lot of soldiers have problems in this (or other) country. Look jessy lynch (pow in irak an a lot of cold war aspects...). Look lynndie england.

    *

    My veteransclub have 85000 soldiers and vets and friends in sector europe. Soldiers from usa, from russia, asia and a lot of country more.

    In last year we have 3 vets who die "on street". But here famaly say, no, we not help, it`s a ex soldiers and it is bad ..........

    *

    Now i am here an i can say: you are in europe, you wanted help - ok we come. Whats good .

    ...sorry for my bad english ...

    ray


  5. #5
    Marine Free Member mrbsox's Avatar
    Join Date
    Jun 2002
    Location
    Outside of Nashville, TN. Work in FOB Louisville
    Posts
    1,786
    Credits
    23,201
    Savings
    0

    A lot of confusion going on !!

    And I see I'm not the first to wonder about it.

    Your Profile is confusing, says you were born AFTER you served in 'war', the phrase you use.

    What war, where, when.

    Also, you use an Officers ensignia in your profile. I think even a foreign Officer would have a better grasp of certian protocols, higher education level.

    You use OUR Motto, "SEMPER FIDELIS" somewhat freely.
    I take some degree of personal offense to that, lest you can provide proof of your service in OUR United States Marine Corps.
    Arrogant... maybe, but there is a pridfull arrogance that goes with wearing the Eagle Globe and Anchor of our Corps.

    Please provide us with a little better insite into your being here.
    Be advised, that you ARE welcome, at this time. And this service your web sight claims sounds well intended. I think we are just looking for a little 'truth in advertising', as it were.


  6. #6
    WTF ....what the hell is this guy babbling about ?


  7. #7
    From what I have found today its like a 3 dollar bill


  8. #8
    I am going to bet Slavic by some of the grammatical construction, looks a lot more like Slavic to English rather than German to English.. this is a website for a vetgroup with 85,000 members? and its on a free server? with some of the grapics still tagged from the Libary they were pulled from? this wesite took what a hour to set up? with no physical address, just a phone number, a free email account address, and yet 85,000 members? yea ok..


  9. #9
    I think someone is p*ssing on my boots and telling me that it's a rain storm. Take a hike ray"doc"!


  10. #10
    Ich wurde 1966 in der BRD geboren, bin hier aufgewachsen, ging zur Schule machte meine Ausbildung. Während der Ausbildung hatte ich einen guten Freund der aus Viet Nam 65-75 rückkehrte. Es ging im sehr schlecht. In den USA hatte er Familie doch seine Frau hatte ihn verlassen. Er war alleine in Viet Nam.

    Auf der Strasse war es wo er sich tötete. Ich habe es nicht verstanden doch heute weis ich wie viel Leid er zu ertragen hatte - es war nicht der Krieg es war der Krieg zu Hause.

    Ich war so wütend das ich meine Sachen packte und nach Asien ging und mitten in den Bürgerkrieg kam. Dort heiratete ich, kämpfte Jahre gegen Pol Pot. Ich erlebte sehr harte Kämpfe, Kriegsgefangenschaft.

    1994 kehrte ich mit 2 noch lebenden Kämpfer, meiner Frau und meinen Kindern in di BRD zurück. Kurze Zeit später wurde meine Frau und meine Kinder ermordet. Ich stand vor dem nichts ! Neben schwerer PTBS hinzu noch der Verlust meiner Frau, meiner Kinder.

    Mit meinen Frunden gründeten wir dn USVE.

    Die misten der Leute die wir haben nennen sich Dreckfresser; oft von der Familie verlassen, kein zu Hause, keine Arbeit, oft so schlimm beleidigt.

    In Jugoslawien waren einige von uns freiwillig - wir waren die ersten die Konzentrationslager fanden, wir fanden Massengräber, wir halfen Menschen aus dem Krieg zu kommen; wir jagen (bis heute !) Kriegsverbrecher.

    Oder ich denke da z.B. an das Schicksal von Jessy Lynch.

    Oder ich denke an das Schicksal von Lynndie England. Es ist sicher das Lynndie Fehler getan hat doch ist Lynndie dafür nur noch Dreck ?

    *

    Bis heute haben wir ein sehr großes Feld wo wir helfen. Oft aber ist es das zu hause, da wo andere Heimat suchen und nichts, gar nichts haben. Oft sind viele so schrecklich alleine, ohne Wohnung, ohne Familie, ohne die Möglichkeit Internet zu nutzen. Oft sind die Leute von uns so schlimm dran das man echt sagen kann, es ist der Krieg zu hause.

    Gerne auch Unterstützen wir Kämpfer wie Werner Mauss (www.werner-mauss.de).

    Und: gerne gehe ich vor ort, ohne Bezahlung, Sold usw. So sah ich Jugoslawien, wurde in Abwesenheit zum Tode verurteilt wegen meinem Wirken gegen z.B. Gen. Mladic. Oder wenn es um Kinderschänder geht; hier sind wir sehr aktiv das diese Verbrecher vor Gericht kommen und wir kümmern uns um die Opfer, um Hinterbliebene die es echt sehr schwer haben.

    *

    Mit den Jahren bauten wir uns so auf das wir einen eigenen gewerblich zugelassenen Sektor haben; wir können Jobs anbieten, vermitteln, haben echte Fachleute z.B. in Sachen PTBS was in der BRD (leider) selten ist. Wir gehen auch mit zu Behörden, vertreten bei Gericht --- alles kostenlos !

    ... nun ja ich hoffe der kleine Einblick genügt erst mal.


  11. #11
    I better slam down a Heinekin before I start trying to translate that.


  12. #12
    Ray.. there is no doubt in my mind you are NOT the head of any Vetorg that has 85,000 members or even 5 members, and mrbsox asked you nice to quit using Semper Fi here.. you have not earned that right.. I will second what he asked.. and another clue for you, most of us dont support or even like Jessica Lynch..

    I think your a lot closer what what Americans call a fraud.. I looked into your website.. I know what it is.. and I also know what it IS NOT. Did you serve in the German Army in all of the wars you have been to? or was you doing some Merc work?

    There is NO ghost of Semper Fi, its alive and well.. everyone here is proof of that, and always will be as long as there is at least ONE Marine alive.. you have no idea what it even means beyond the words.. you insult us when you use it, so quit using it.


  13. #13
    Phantom Blooper
    Guest Free Member
    As far as what this man says I have no thoughts because every bit is German to me. I do beg to differ on the use of the words "Semper-Fi" or "Semper Fidelis."

    Semper Fidelis as we know is Latin for Always Faithful the Marine motto for such a long time. If any one does not want one to use Semper-Fi! as a token of the United States Marines accomplishment and grand history and status here at home and in this world,then we need to change the Latin dictionary and rewrite it to say that no parent,poolee,child,or business has the right to print tee shirts or bumper stickers with these words on it. Semper-Fi! is not written on any Marine Corps property with the letters TM underneath or beside it.

    However,on the other hand if one is a poser and using this word to claim the title "Marine" and never has earned the title then I say run him or her up and disk them. But to tell them they can't say or write Semper-Fi! or Semper Fidelis is ludicrous. Tell a poolee you can sign on this dotted line and go to all the functions and take this key chain,pen,bumper sticker and poster and get motivated and tell your friends and family but don't utter these words or use these items until you claim the title of Marine. The Marines are having recruiting problems now,how long would this last?

    If one has "Semper-Fi!" in their heart and soul and is not disrepectful then what is the problem for any supporter to use the words, Semper Fidelis?

    Semper Fidelis= "Always Faithful" to God,Country and Corps whatever your role or translation."Never Forget" Chuck Hall


  14. #14

    ...Interessant

    ...viele Jungs und Mädels sagten mir:

    suche nicht in anderen Gruppen denn du wirst enttäuscht werden.

    *

    Einmal am Rande gesagt:

    sehr hochrangige Leute (darunter auch Präsidenten, Senatoren, Kanzler, Minister und viele mehr) wissen von unserer "Arbeit" und schreiben sogar das sie es gut finden. Anerkennung in ganz oberen Kreisen (weltweit !)

    Beispiele die man nicht leugnen kann:

    wie jedes Jahr zum Winter suchen wir wieder Decken. Es ist draußen mehr und mehr kalt. Da draußen leben Leute ! Kein zu Hause weil die Gesellschaft diese Leute auf die Strasse brachte. leute die auch im Krieg waren. Wo bitte sind Decken ? Jedes Jahr ist es so, jedes Jahr ! Ich glaube die Statistik (die Behörden wie die WHO anfertigen !) sprechen davon das jeder 3. da draußen sterben wird.

    Oder wo ist die Nahrung, die sozialen Hilfen ? Ich kenne ein Beispiel wo fast eine ganze Familie eines Vet fast gestorben wäre an Hunger und Kälte, kein Arzt war bereit Hilfe zu geben. Wo bitte waren andere ? (und das ist kein Einzelfall).

    Oder was ist mit Lynndie. Ja sie hat sicher Fehler gemacht doch wer macht keine Fehler ? Wer war im Krieg und hat da keine Fehler gemacht ? Ist aber ein fehler ein Grund so mit Lynndie umzugehen, sie so fertig zu machen ? Und egal wie, Lynndie wird diesen Krieg überleben und bei uns auch ein "zu Hause" finden. ... und was der Fall angeht, Lynndie mag Schuld haben aber da gibt es noch eine Frau, mit Rang eines General die ebenso Mitschuld hat. Fragt doch mal diese Frau General oder ...ist der Fisch zu dick, Angst oder besser Feigheit ? Lynndie ist ja ein einfaches Ziel ....

    Oder die Kriegsverbrecher in Jugoslawien. In zusammenarbeit mit dem dortiges Geheimdienst konnten wir Kriegsverbrecher aufspüren was Frau Del Ponte (!) persönlich gemeldet wurde. Sie gab Anweisung die Verbrecher zu stellen. Haha - keiner der dortigen "Helden" rückte aus. Die Kriegsverbrecher eben heute noch dort (wie z.B. general Mladic oder Hr. Karacetsch der sogar Kinderbücher schreibt )

    Oder in Jugoslawien. Hier waren viele von uns freiwillig, haben serbischen Truppen viel "feuer" gegeben als ein Jet dirt abstürzte und man eine Woche brauchte um den Soldaten aus der Hölle raus zu holen.

    Oder wenn irgend wo mal wieder ein US Bürger als geißel genommen wird und keine Truppen mal einfach einrücken dürfen. Wer ist dann da ? Freunde wie Hr. Werner Mauss die sind da oder auch Leute von uns.

    Oder wie wäre es mit dem Fall Doutraux, ein Kinderschänder der auch durch unsere Beiträge rechtskräftig (!) verurteilt wurde. Und was ist mit den Opfern die überlebt haben ? Ziemlich alleine waren alle, alleine durch diese Art Krieg.

    Obschon fast alle von uns den Krieg längst hinter sich haben bekommen wir immer und immer ein Krieg gemacht - besonders zu Hause. .... und manchmal von den eigenen Leuten.

    *

    Jetzt habe ich einige Beispiele aufgeschrieben mit unter sogar "Zeugen" wie Präsidenten, Senatoren, Minister, überlebende Opfer, Organisationen wie die WHO - also alles doch recht mächtige Leute.

    Hochachtungsvoll - das können wir geben weil wir keinen Wert auf ganz tole Zahlen auf Web Seiten legen sondern weil wir den Jungs und Mädels da draußen um die sich keiner kümmert ein Stück Hochachtung zurück geben und da draußen (über)leben eine ganze Menge Leute mehr - wir erreichen nur sehr wenige leider !!! ... und viel schlimmer, man wird selbst aus eigenen Reihen angegriffen.


  15. #15
    uhhhhhh how do I respond to this ?


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not Create Posts
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts